NR Småland #1: Pilotavsnitt

NR SMÅLAND. Du välkomnas till det allra första avsnittet med NR Småland.

Välkommen till NR Småland, den i särklass bästa lokalradion i Småland, ja kanske rent av i hela Sverige, vad tiden lider.

Dagens avsnitt avhandlar lite av det som hänt inom Näste 7 i juni och större delen av juli.

Vi avhandlar även några aktuella händelser från Småland och avslutar med en fördjupning i ett ämne som berör trafiksituationen inte bara i Småland, utan var helst utbygnaden av vägnätet sker.

Kort och gott, ett första avsnitt av småländsk lokalradio som ingår i Nordisk Radio som kommer att följas av fler.

Var med från första början och följ vår resa genom eterrymden mot en ljusare framtid för smålänningar, svenskar, nordbor och övriga vita människor världen över. Detta är bara början på en ny era, en era som börjar med Nordisk Radio Småland, avsnitt nummer ett!

Mail till NR Småland: nrsmaland@nordiskradio.se

NR Småland är ett sundare alternativ till dagens dekadenta lokalradiokanaler. Ett program som med stolthet inte är genuscertifierat, HBTQ godkänt eller gått genom åsiktsförtryckets filter.

Som en del i Nordisk Radio så är vi en nationalsocialistisk lokalradio som behandlar Småland och det småländska folkets vardag. Vare sig du är till Småland inflyttad eller smålänning i exil så kommer vi att hålla dig uppdaterad om en del av händelserna bakom rubrikerna, det som lögnmedia vill dölja för smålänningen i gemen. Vi gräver i notiser för att finna det som systemet försöker sopa under mattan.

Vi vänder inte blad, vi försöker vända på vart enda blad.


Prenumerera på NR Småland med RSS

För att kunna kommentera i vårt kommentarsfält behöver du koppla ditt VK-konto till nordiskradio.se. Det gör du genom att gå vidare till din profilsida genom knappen nedanför.

Om du inte har ett VK-konto kan du registrera dig gratis på deras webbsida.

Kom ihåg att du är juridiskt ansvarig för dina kommentarer.

Visa mindre

One Reply to “NR Småland #1: Pilotavsnitt”

  1. Fredrika

    För mig var det verkligen intressant att höra om tidigare folkförräderiverksamhet. Jag kände inte alls till att kommunen stal skattepengar åt invandrare och gav dem till dem direkt utan att mottagaren behövde redovisa behovet. En miljon i månaden! Jag kommer ihåg vilken skandal det var när en grannkommuns skolfövaltning, eller om det var VoO, ett år gick 1 miljon back (detta var före senaste invasionsvågen) på ett år, och hur mycket kritik de fick för det. En miljon per månad till kommunens invadörer i svarta pengar, stulna från vita skattepengar….oerhört!

    Om 2+1-vägar är billigare än trafikleder/motorvägar är det naturligtvis enda anledningen till att de byggs. Jag trodde såklart på motiveringen att “de räddar liv” iom minskad frontalkrocksrisk. Men man hade naturligtvis kunnat förutse att vilt kan bli instängda och därmed viltolyckor och seriekrockar öka. Men det har man alltså struntat i av kostnadsskäl. Men jag undrar: Vet ni att de verkligen är billigare? Underhållet av mittstänglsen lär vara så dyrt pga att många kör sönder dem (singelolyckor) så ofta att underhållskostnaderna ökat markant.

    Är en 2+1-väg verkligen billigare under hela sin livstid än en trafikled/motorväg?

    Eller är asfaltläggningen så pass dyr att sådant underhåll aldrig kommer ikapp i kostnad?

    Eller förklarar kvartalsekonomin hela “besparingen”?

    Och är det inte dags att sluta underhålla vägar och sluta bygga nya? Privatbilismen kommer att försvinna, säger Volvo. Och har man självkörande bilar, som alla styrande vill, kan man ju begränsa antalet vägar mycket hårt, så att man bara kan köra på de sträckor som Socialdemokraterna tillåter. Det kan vara typ lika hårt beskuret som ett järnvägsnät + lite spårvangsnät. En självkörande bil kommer inte att gå att köra “vid sidan om”. GPS-styrningen blockerar då många vägar. Särskilt för dissidenter. Om de ens kan starta sin bil.

Comments are closed.